четвъртък, 21 март 2013 г.

Сайт Място за бъдеще - архив от 2011

За бъдеще

~ ~ ~

НОВО !: - Едгар Морен - Земята отечество


Музикален поздрав за посетителите на страницата ни:

Никой човек не е остров, затворен в себе си; всеки е парченце от сушата,
частица от океана; и една буца пръст да
отвлече морето, Европа се смалява, тъй
както ако нос е бил отнесен или домът
на твой приятел, или пък твоят собствен;
смъртта на всеки земен жител ме
отслабва, защото съм частица
от човечеството; така че никога не питай
за кого бие камбаната; тя бие за теб.

Джон Дън “Посвещения по различни поводи” (1624 г.)

* * *


* * *
Няма сценарий, който да попречи на пробуждането на гражданското общество.
~ ~ ~
Каним Ви да се включите в

МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ

Място за бъдеще
Какво е това?
Университетска кампания за устойчиво развитие и гражданско участие на Софийско гражданско сдружение “Щастливеца” и партньори.

Какво ще правим всъщност?

Място за бъдеще е възможност за съчетаване на новото, различното, забавлението и грижата за околната среда с обучението, със запознанството с нови хора, организиране на уъркшопове, концерти на открито, семинари, дискусии, кръгли маси, както и с личен пример от страна на участниците в проекта.
Събра ни грижата за бъдещето на любимото ни кътче – в природата или в града…
Бъдете един от нас!

Кои сме ние?

Млади и ангажирани, отговорни и усмихнати, амбициозни и дръзновени - вдъхновен екип от приятели-съмишленици, ние все още се учим един от друг, забавляваме се с работата си, защото проектираме, мислим, купонясваме, участваме, творим, даваме от себе си, предлагаме решения за развитие, което има бъдеще.

Кой друг участва?

Вие

Вие сте бъдещето. Вие се вълнувате от съдбата на Иракли, Синеморец, Княжевската гора, Странджа и всички тези райски и все още девствени местенца из България… и много други.
Вие симпатизирате на онези граждани, които не само защитават българската природа и културно наследство, но и дават пример за достойно човешко и гражданско поведение.
Вие сте любознателна, търсеща и активна личност, която не само се интересува от света около себе си, но и допринася той да се промени към по-добро…
Вие смятате, че има смисъл да познавате гражданските си права и че е важно да се научите как да ги защитавате.
Вие разбирате ползата от гражданската активност и желаете да се включите със свой проект, идея, събитие.
Вие искате да научите повече за хората, които се борят, за да оцелеят Родопите, Витоша, Руската църква, гранд-хотел “България”… Които правят туризъм, вписвайки го в околната среда. Които отстояват правата си не само за себе си, а с мисъл за общността. Които предлагат устойчиви пътища за развитие.
Които не се страхуват да бъдат различни, защото различието им се гради на принципи и ценности. Които виждат смисъл в човешката съпричастност и намират удовлетворение в дела, чиито плодове ще берат хората след тях.
Които са незабележими днес - но за които ще се говори утре. Които мислят и действат сега, за да ни има и в бъдещето.
Вие сте студент, преподавател, член на университетската администрация…
Вие познавате интересни и дейни личности и инициативи, които могат да обогатят представите ни за социалния свят.
Вие имате професионален и граждански опит, който искате да споделите с ваши колеги, приятели, познати.
Вие имате идеи, които искате да осъществите - да направите филм или клип, да напишете есе или статия, да разработите и проведете анкета, да организирате среща или дебат.
Искате да намерите съмишленици…
Потърсете ни тук (http://placeforfuture.org)
или ни пишете на place.for.future -в- gmail.com!
Университетската кампания за гражданско участие и устойчиво развитие МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ е органичното продължение на проекта МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ, който се осъществи от сдружение “Щастливеца” и партньори в периода 2008 - 2009 г. с финансовата помощ на Тръст за гражданско общество в Централна и Източна Европа:
Лого на CEE Trust
Кампания МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ се осъществява от Софийско гражданско сдружение “ЩАСТЛИВЕЦА” и партньори
.

Categories

Archives

Gallery

img_2383.jpg p1110376.jpg rotation-of-img_2429.jpg img_2426.jpg

 

September 2011
M T W T F S S
« Aug    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Tags

За СГС Щастливеца

  • Софийско гражданско сдружение “Щастливеца”

I. ТУК И СЕГА

  • -
  • Петър Канев за практиката в Чипровци 2010 г.: тв Скат

II. БЪДЕЩЕ В МИНАЛОТО

III. УЧЕБНИ ДИСЦИПЛИНИ

IV. КУЛТУРА НА БЪДЕЩЕТО

V. УНИВЕРСИТЕТ НА ОТКРИТО

VI. МЯСТО НА АВТОРА

VII. ХРОНИКА НА КАМПАНИЯТА

VIII. МЯСТО ЗА ОБЩУВАНЕ

VIIII. КОИ СМЕ

X. МЯСТО ЗА СРЕЩИ - връзки

Y. Гражданско образование: УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ и ГРАЖДАНСКО УЧАСТИЕ - Програмни документи

Meta

Tyxo.bg counter
Copyright © 2011 Място за Бъдеще - All Rights Reserved
Powered by WordPress - WP Themes by BFA Webdesign

 

Кампанията

Университетска кампания за устойчиво развитие и гражданско участие

МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ

на Софийско гражданско сдружение „Щастливеца“
в партньорство с Нов български университет, Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Дирекция на Природен парк Витоша, община Чипровци и коалиция от природозащитни неправителствени организации и граждански движения „За да остане природа в България”

Устойчивото развитие и гражданското участие са не само ключови приоритети за бъдещето на Европа. Те са също и ключови проекти за бъдещето на всички ни: “Място за бъдеще“: филм на Елена Колева и Григор Атанасов, студенти в специалност Кино на Нов български университет:
YouTube Preview Image
МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ представя в академична среда реални примери за гражданско участие и добри практики на устойчиво развитие.
Ключова дума на проекта МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ е взаимодействие.
Като превръща университетската среда в място за широк обществен дебат, кампанията създава възможности за взаимодействие между активното гражданство и академичната общност. Oбщественият дебат се реализира чрез поредица от тематични и концептуално свързани събития – семинари, дискусии, кръгли маси, срещи за обмяна на опит, изложби, ателиета, прожекции, пресконференции.
МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ интегрира в образованието на студентите проблематиката на реалното гражданско участие като част от проекта за устойчиво развитие на обществото ни. Тази проблематика се въвежда в конкретни курсове и учебни дисциплини, разработване на казуси, курсови и дипломни работи, участие в практикуми и в стажове в неправителствения сектор, екипна работа по проекти, летни практики и пътуващи семинари.
Университетската среда е естественото място, в което се раждат визии и новаторски проекти за бъдещето. Призванието на университетското образование е изграждането на интелектуалния елит - компетентни специалисти с ярка гражданска позиция.
МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ способства за постигането на тази цел.
Партниращите департаменти, факултети и неправителствени организации предоставят експертна, логистична и административна помощ за реализирането на целите на кампанията.

МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ

* установява трайна връзка между различни обществени сфери - граждански инициативи, неправителствени организации, академична среда и
* дава конкретни примери за това как устойчивото мислене може да се превърне в устойчиво действие, като предлага практическо обучение за студентите в реална среда,
което обуславя интердисциплинарния характер на съвместна работа между факултети, центрове и университети от широк спектър специалности,
защото сме уверени, че само в диалога и активното взаимодействие помежду ни може да има реално устойчиво развитие.
Досега екипът на кампанията успя да осъществи множество публични събития, обучения, семинари, лекционни курсове, стажове и практики, които утвърдиха опита ни, ценностите ни и целите ни.

Целите на “Място за бъдеще” са:

  • Популяризиране на действащи граждански инициативи и живи практики на устойчиво развитие в университетска среда
Вероятно сте чували за граждански инициативи като “Да спасим Иракли”, “Граждани за Рила” или “Спасение 2000″? “Място за бъдеще” ви предоставя възможността да се запознаете с участниците в тях – на живо и лично. Защото гражданското общество в България не е само абстрактен термин или хубаво пожелание – то има и действително въплъщение в реални и живи лица на конкретни хора и общности…
  • Взаимодействие между граждански инициативи и общности, от една страна, и между граждански инициативи, преподаватели и студенти, от друга - комуникация, дебати, дискусии, взаимно обучение, практически примери и обща работа…
За жива социална връзка на солидарност и подпомагане между различни граждански активни и професионални общности, между активни граждански групи и университетската общност…
В това взаимодействие чрез споделяне на опит и чрез практически упражнения за професионалната си реализация, студентите усвояват умения за интегриран подход към действителността като към сложна “екологична” система и за социална активност като гарант за пътя към устойчивост на развитието ни и развиват своята гражданска компетентност.
  • Ангажиране на експертния потенциал на представители на академичната среда и на партниращите неправителствени организации и Ангажиране на студентите чрез пряко участие в дейностите на проекта като част от обучението им чрез:
- специализиран лекцивнен курс или свободно избираема дисциплина, свързана с проекта
- Самостоятелна работа
- Курсова/дипломна работа
- Стаж в НПО или в друга партнираща на проекта организация
- Лятна практика
- Пътуващ семинар
- Участие в кръгла маса, дискусия, семинар
- Участие в практически упражнения, ателиета, работилници
- Възможност за самостоятелна инициатива
Опитът ни убеди, че оспорването и протестът не са достатъчни, за да изградим от непосредстваната си среда едно място за бъдеще. Нужно е ново виждане за света ни, нов подход към него и ново образование. Интердисиплинарно, балансирано и органично интегрирано с опита ни, практическо, живо, екологично и зелено в широкия смисъл на думата.
Посветихме се на тази кампания, защото е нужно да предлагаме заедно решения за развитие, което има бъдеще.
Присъединете се!
За вас има място. :)
Винаги ще ни намерите на place.for.future в gmail.com.
Пишете ни!
* Кампанията “Място за бъдеще” е естествено продължение на проекта “Място за бъдеще”, който бе реализиран успешно от сдружение “Щастливеца” през периода 2008 - 2009 г. с финансово подпомагане от страна на Тръст за гражданско общество за Централна и Източна Европа (CEE Trust)

Сдружението


В “Щастливеца” ни обединява любовта към природата на живота и на човека - любовта, която носи щастие.
Сдружението бе създадено първоначално с идеята да свържем личности от разнородни професионални и обществени сфери в задружни действия по проблеми от първостепенен обществен интерес.
Основният ни стремеж днес е изграждане на социални мрежи за практическо образование по гражданско участие, устойчиво развитие и екология в широк смисъл. Защото се убедихме, че само в реалния опит, в съвместната работа и в активното ни общуване е възможно идеите на бъдещето да се превърнат в жив пример за човешката дейност на бъдещето. А за да постигнем това, все още има много да учим.
* * *
История и структура на сдружението:

Идеята да създадем “Щастливеца” възникна в края на 2005 година по време на спонтанна гражданска инициатива, свързана с проблемите на столицата, и се реализира в началото на 2006 година в разгара на кампанията за защита на българското Черноморие.
Софийско гражднаско сдружение “Щастливеца беше регистрирано като сдружение в обществена полза в Софийски градски съд на 1 юни 2006 г.
Сдружението се управлява от Общо събрание на членовете и се ръководи от Управителен съвет от трима души:
От тогава до днес сдружение “Щастливеца” е било инициатор и участник в многобройни граждански, природозащитни и образователни активности - обществени обсъждания, пресконференции, медийни изяви, срещи с представители на институциите, митинги, подписки, дебати и дискусии, лекции, хепънинги и пърформанси, изложби, работилници.
В настоящия момент в сдружението членуват 22 души, а периодично се приемат и нови членове. “Щастливеца” има над 80 симпатизанти и доброволци и над 20 постоянни партньори в лицето на различни екологични организации, образователни и публични институции и граждански групи. В екипа на кампанията “Място за бъдеще активно работят между 9 и 12 човека с различен професионален и граждански опит.
Сдружението се издържа чрез безвъзмезден доброволен труд, чрез членски внос, чрез дарения, чрез участие в проекти и чрез допълнителна дейност - консултантска, издателска и др.
От януари 2007 г. Софийско гражданско сдружение “Щастливеца” е сред първите членове на най-влиятелната гражданска природозащитна коалиция в у нас -За да остане природа в България(http://forthenature.org)
Опит:
- гражданско представителство в Комисията по околна среда и води на Столичния общински съвет;
- участие в обществените обсъждания на Общия устройствен план на София;
- участие в гражданската коалиция „Нулеви отпадъци“ за комплексно разрешаване на кризата със столичните отпадъци;
- участие в кампанията за Иракли и Черноморието;
- участие в кампанията за защита на пълния обхват на европейската екологична мрежа “Натура 2000” за България;
- участие в дейността на природозащитната коалиция “За да остане природа в България“;
- иницииране и успешно провеждане на амбициозния университетски проект “Място за бъдеще“;
- осъществяване на образователни дисциплини и програми, свързани с екологичните практики на бъдещето, които привличат студенти от два водещи университета у нас - СУ “Св. Климент Охридски” и Нов български университет.
Настоящи дейности:
- Университетска кампания “Място за бъдеще” за отстояване на принципите на гражданското участие и устойчиво развитие на българското общество чрез организиране на публични акции и университетски семинари, на постоянни лекционни курсове и образователни програми, свързани с екологията като модел на съзнание и действие, както и на студентски обучения, стажове и практики с две основни разклонения:
- Университет на открито, съвместно с Дирекцията на Природен парк Витоша и Нов български университет
и
- “Култура на бъдещето“, съвместно с Философски факултет на СУ “Св. Климент Охридски” и община Чипровци.
*  *  *
Алеко Константинов - Щастливеца
Името “Щастливеца” изразява до голяма степен ценностите, които сплотяват сдружението. То обединява прозвището на най-известния гражданин и природозащитник – големия демократ и жизнелюбив творец Алеко Константинов, най-популярната местност на Витоша и душевното състояние - щастието, което обхваща човека, който активно и с чисто сърце участва в обществените процеси. Съкращението СГС е и намигване към Софийски градски съд, за да не забравяме, че хуморът и творческата свобода също могат да бъдат голяма обществена сила.
Основни стремежи на сдружението са изграждането на взаимовръзка между хората с общи ценности и постигането на широк обществен дебат по основните проблеми, свързани с непосредствената ни жизнена среда.

*  *  *
УПРАВИТЕЛНИЯТ СЪВЕТ НА СГС ЩАСТЛИВЕЦА:
Радосвета Кръстанова, председател на УС
Людмила Иванова - член на УС


Създайте Визитката си
ЧЛЕНОВЕ
ЕКИП и НОВИ ЧЛЕНОВЕ
На последното си общо събрание през февруари 2009 г. сдружение “Щастивеца” прие следните нови членове:
Елена Сабо
Виолета Кръстева
Габриела Петрова
Димитър Димов
А ето и хората, които са в екипа на Място за бъдеще, без да са пожелали да са членове на СГС Щастливеца:
арх. Мартин Микуш
Нели Станкова
Активни сътрудници по проекта са също и:
Йорданка Динева
Надежда Максимова
арх. Галина Славова
Борислав Сандов
Из устава на “Щастливеца”:
Определяне на дейността
Чл. 5. Сдружението осъществява дейност в обществена полза, изразяваща се в действия, насочени към разширяване на гражданския контрол върху работата и решенията на държавни и общински органи на властта; участие при формирането и прилагането на техните решения
Основни цели на сдружението
Чл. 6. Основни цели на сдружението са:
1. Постигане на реален и ефективен граждански контрол върху работата и решенията на държавни и общински органи на властта; участие при формирането и прилагането на техните решения
2. Подобряване на жизнената среда на жителите на гр. София
3. Постигане на прозрачност и информираност на гражданите относно действията на държавните и общински органи на властта
4. ………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. …………………………………………………………………..
Средства за постигане на целите на сдружението
Чл. 7. Средствата, с които сдружението ще постига своите цели, са:
1. Контакти с правителствени и неправителствени институции и организации,
2. Публикации, медийни изяви
3. Организиране на митинги, шествия, протести и други незабранени от закона прояви
4. Организиране на семинари, конференции, кръгли маси ….
5. Организиране на изложби, литературни четения, пърформанси, хепънинги и др. културни прояви
Radosveta Krastanova

Categories

Archives

Gallery

img_2416.jpg img_2379.jpg img_2411.jpg p1110372.jpg

 

November 2011
M T W T F S S
« Sep    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Tags

За СГС Щастливеца

  • Софийско гражданско сдружение “Щастливеца”

I. ТУК И СЕГА

  • -
  • Петър Канев за практиката в Чипровци 2010 г.: тв Скат

II. БЪДЕЩЕ В МИНАЛОТО

III. УЧЕБНИ ДИСЦИПЛИНИ

IV. КУЛТУРА НА БЪДЕЩЕТО

V. УНИВЕРСИТЕТ НА ОТКРИТО

VI. МЯСТО НА АВТОРА

VII. ХРОНИКА НА КАМПАНИЯТА

VIII. МЯСТО ЗА ОБЩУВАНЕ

VIIII. КОИ СМЕ

X. МЯСТО ЗА СРЕЩИ - връзки

Y. Гражданско образование: УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ и ГРАЖДАНСКО УЧАСТИЕ - Програмни документи

Meta

Tyxo.bg counter
Copyright © 2011 Място за Бъдеще - All Rights Reserved
Powered by WordPress - WP Themes by BFA Webdesign

Партньорите

Нашите основни партньори в проекта “Място за бъдеще” са:
Гражданската коалицията “За да остане природа в България
Коалицията „За да остане природа в България” е основана от Асоциация на парковете в България, Българската асоциация за алтернативен туризъм, Българското дружество за защита на птиците, Българското дружество по фитоценология – 2001, Българската фондация “Биоразнообразие”, Информационния и учебен център по екология, НД “Екогласност”, Сдружение “Агролинк”, Сдружение за дива природа – БАЛКАНИ, Сдружение „За Земята”, Сдружение „Природа назаем”, СНЦ “Зелени Балкани”, Сдружение „Природен Фонд”, ИУЕК към Студентски съвет на СУ „Св. Кл. Охридски”, Софийско гражданско сдружение „Щастливеца”, гражданска група „Да спасим Иракли”, сдружение “Еко Рила” – Самоков и WWF Дунавско–Карпатска програма България. Сега в нея членуват близо 30 организации.
Българска асоциация за алтернативен туризъм - БААТ

Информационен и учебен център по екология

Общински съвет на община Чипровци

Департаменти на Нов български университет

Сдружение за дива природа “Балкани”

Университетски клуб UNECO, СУ “Св. Климент Охридски”

WWF, Дунавско-карпатска програма

Екологично сдружение “За земята” - партньорско писмо (PDF)
Катедра “Културология” в Югозападния университет - партньорско писмо (MS Word)
Българска фондация “Биоразнообразие”
Философски факултет на СУ “Св. Климент Охридски”
Катедра по културология във ФФ на СУ “Св. Климент Охридски”
Нов български университет
Дирекция на Природен парк “Витоша”
 
 

Екип


ОСНОВЕН ЕКИП:
Петър Канев - ръководител на проект "Място за бъдеще"
Петър Канев - ръководител на проект МЯСТО ЗА БЪДЕЩЕ
Петър Канев - ръководител на проекта “Място за бъдеще”
гражданска активност:член на Управителния съвет на Софийско гражданско сдружение “Щастливеца”
граждански опит: коалиция “Нулеви отпадъци”, коалиция “За да остане природа в България”
научно-образователна квалификация: магистър по културология (СУ, 1999), доктор по философия (секция Изследване на религиите и антропология, ИФИ, БАН)
професионален и непрофесионален опит: Литературно-философски клуб “ИДИОТ” към ЦСДК (1995-2003), специалист към проект “Народна памет” на Институт за социални ценности и структури “Иван Хаджийски” (2000 - 2003 г.), ръководител на проект “Българските православни свещеници и енории в контекста на развитието на гражданското общество в Югоизточна Европа” (2003-2005), ръководител на проекта на Инициативен комитет за чистота и законност към Институт “Отворено общество”, гр. София, за гражданско застъпничество в Столичен общински съвет за разрешаване на кризата с отпадъците на гр. София, участник в проект “Съществува ли български етнически модел?” към Фонд Научни изследвания на МОН (2006-2010), хоноруван преподавател в катедра Теория и история на културата в СУ “Св. Климент Охридски” (свободно избираема дисциплина, практика и вътрешен стаж “Култура на бъдещето: проекти и практики на устойчиво развитие”).
две думи: повече светлина
за връзка: petardkanev -в- gmail.com, 0894670050
Радосвета Кръстанова - председател на Щастливеца
Радосвета Кръстанова - председател на "Щастливеца"
ас. Радосвета Кръстанова - координатор за НБУ
гражданска активност: председател на Управителния съвет на Софийско гражданско сдружение “Щастливеца”
граждански опит: коалиция “Нулеви отпадъци”, коалиция “За да остане природа в България”
професия: преподавател, Департамент Политически науки на френски език, Нов български университет
научно-образователна квалификация: Магистър по френска филология, специализация - превод, асистент по френски език за политолози, докторант по Политически науки в Нов български университет и в Бургундския университет в гр. Дижон, Франция
професионален и непрофесионален опит: Студия за игрални филми “Време”, БНР, Редакция за българите в чужбина, Литературно-философски клуб “ИДИОТ” към ЦСДК (1995-2003), издателство “Аргес”, издателство “Кама”, Училища “Европа”, Френски институт, Франкофонска агенция, Музей “Земята и хората”, както и много други приключения…
вдъхновение: сюрреализмът
две думи: сюрреалист в действие
за връзка: radosvetakk - @ - gmail.com, 0894670051
архитект Мартин Микуш
архитект Мартин Микуш
арх. Мартин Микуш - координатор
Жоро Стефанов

Георги Стефанов (ИУЦЕ, WWF, Зелените) - координатор

Юлиана Наскова
Юлиана Наскова

Юлиана Наскова - координатор на екипа на “Място за бъдеще” и на партньорите по проекта

Калин Ненов - координатор на виртуалната кампания на “Място за бъдеще”, преводач, редактор

гражданска активност: двигател в Човешката библиотека; създател и координатор на МРЕДЖАН; участник в разработката на “Екологично и практично
граждански опит: доброволец към “Зелени Балкани“, “За Земята“, “За да остане природа в България”; участник в над 500 международни електронни кампании за опазване на природата; “специализира” в опазване на горите, климатична промяна, роля на личните избори
професия: преводач на свободна практика, студент
научно-образователна квалификация: бакалавърска степен от програма Чужди езици и култури - Англицистика в Нов български университет; в момента следва в Европейска магистърска програма по превод, пак там
професионален и непрофесионален опит: тук
две думи: холизъм, свързвам
за връзка: kalin.nenov -в- gmail.com

Габриела Петрова - стажант в “Място за бъдеще”, помощник-координатор във виртуалната кампания на “Място за бъдеще”

граждански опит: природопазител, гражданин, член на фондация Човешката библиотека и доброволец към коалиция “За да остане природа в България”
професия: студент в СУ “Св. Климент Охридски”, катедра Културология
две думи: обич, прегръдка
за връзка: slanchevka -в- gmail.com

Нели Станкова - счетоводител на проекта

Людмила Иванова - отговорник за документацията на проекта

Гергана Костуркова - стажант, впоследствие координатор за СУ “Св. Климент Охридски” и за Университетски клуб за екология и устойчиво развитие UNECO
граждански опит: активен член на Университетски клуб за екология и устойчиво развитие UNECO; член на УС на сдружение “АМИГО” – Активни Младежки Инициативи за Гражданско Общество; доброволец-ментор на деца в неравностойно социално положение към сдружение “Доброволци България” ;
професия: студент “Международни отношения” в СУ “Св. Климент Охридски”
научно-образователна квалификация: бакалавър “Културология” (семестриално завършила) в СУ “Св. Климент Охридски”
две думи: грижа, усмивки
за връзка: gergana.kosturkova -в- gmail.com
Виолета Кръстева - стажант, помощник-координатор

ЕКИП ЗА КООРДИНАЦИЯ С ПАРТНЬОРИТЕ:

Йорданка Динева (БФБ) - координатор на коалиция от граждански кампании и природоопазващи организации “За да остане природа в България”
Надежда Максимова - координатор за коалиция от граждански кампании и природоопазващи организации “За да остане природа в България”
Ростислав Кандиларов - координатор на граждански форум за София
Иван Попов - Иво - координатор за департамент “Кино, реклама и шоубизнес” на НБУ, координатор на “Място за бъдеще” за Студентски съвет на НБУ
адв. Александър Коджабашев - консултант по юридически въпроси, свързани с екологичното право и с гражданското участие


Какво постигнахме

[lang_bg]

Evaluation
Of the Organizational Development and the Project Implementation of the Shtastlivetsa Sofia Civil Association
Conducted in August, 2009
By Hermina Emiryan
A. Evaluation report
This evaluation was conducted with the purpose to provide the provide CEE Trust with an external opinion on the implementation and impact of the “A Place for Future”, a CEE Trust funded project including financial expenditures and organizational assessment. Its purpose was also to provide the CEE Trust with recommendations on what could be improved in the future in order to maximize the impact of the grant scheme in Bulgaria.
The operational tools used to build the methodology for this assessment included:
  • Review of all project related documentation (proposals, reports, monitoring reports, memos etc)
  • Review of all financial documentation related to the projects
  • Review of all periodicals – newsletters, reports, reviews and handbooks created within the project as well as films
  • Review of all websites and forums related to the projects
  • Review of media exposure materials
  • A set of interviews with project teams, organization boards, beneficiaries, partner organizations.
Shtastlivetsa is a non for profit entity registered in June 2006 and governed by a Managing Board and a Head of the Managing Board. It has been created as a spontaneous civic initiative to offer solutions to some of the problems in the capital. The Managing Board consists of three people one of which also serves as the Executive Director (Petar Kanev).
The Association performs activities in public benefit targeted towards increase of civic control on the work and decision making process of government (national and local); participation in forming and implementing decisions. According to the organization bylaws to achieve their goals the Association can: establish contacts with governmental and non-governmental organizations; produce publications, organize and participate in meetings, marches, protests and other authorized by the law events; organize seminars, conferences, round tables; organizing performances, art shows, literature reading, happenings etc. The main idea behind the creation of the organization is to bring together citizens from different professional and social backgrounds to jointly act on issues of importance to society. It shares the values and practices of civic participation as well as the awareness for the need for civic education and environmental protection.
The Association has approached the CEE Trust for support in late 2006, when the initiative has been discussed as an idea and continued through the year until the project was contracted. The initial idea has been for a three year time frame and has had a different larger scale budget. In the process of discussion the project was decreased in terms of longitude (one year) and budget with the suggestion that the organization tries to gain some experience through its project activities and then think about its further institutional and program development.
The project under review is BG_X 2007_45- “A Place for Future” implemented by Shtastlivetsa Sofia Civil Association. The period of implementation is September 1, 2008September 1, 2009 (upon approval from CEE Trust the project will be prolonged until September 30, 2009). CEE Trust granted the total amount of USD 74,154 for the purposes of this project. In brief the goals and objectives of the project are:
ü Informing the academic milieu of the existing civil initiatives for environmental conservation and sustainable development
ü Students’ and professors’ commitment to support these civil initiatives
ü Creating an academic space for ideas and experience sharing and exchange
ü Encouraging and stimulating the network of already existing active university and inter-university student groups or initiatives tackling with various current environmental protection and sustainable development issues
ü Improving civil initiatives’ capacity via sharing effective practices and expert support by professors and NGO experts.
ü Integration of the core Project’s sustainable development concepts and practices into the students’ curricula and professors’ schedules as internships and traineeships
3. Findings on the implementation and impact of projects
The project in itself is unique – the combination of the activities and the aim to bring together institutions that have a very different approach and background, putting together a team of diverse professionals etc. This uniqueness has proved to be a challenge but also the added value of this project. The initiative has developed and widened a network of NGOs, academia and students who work on environmental issues and share the sustainable development values and philosophy;
Goals and objectives - The success of this project lies in the shared vision and goals – everyone involved in the project no matter of their background has a mutual understanding of the problems, the goals and the priorities. This joint understanding is the main solution to all of the challenges the team faced during the project.
Project team and partnerships - A strong element of the project is the team. These are professionals in different fields (ecologist, architect, philosopher, political scientist, cultural scientist etc.) and the different points of view and experiences enrich the communication and the implementation of the project. There are a few strong points that I would like to put the attention to. First, it’s a new organization and the energy of a newly established entity is very much there. Secondly, being a new organization the team has a new vision, fresh take on the issues, different approach. They experiment, try new things and get less discouraged compared to their colleagues who are in the field for the past decade (this was also recognized by their slightly more experienced fellow NGO colleagues). Third – there is a very strong transfer of skills component in the team. The core team is open to learn new things and consult with older organizations on one side. On the other side the team manages to attract new people into the organization and train them in a way that at the end of the day they can delegate activities and responsibilities to these new team members. Only within the one year of the project there are several new members of the Association and several new team members. Not only that – the organization is very transparent and open – they share theirs experience with the fellow NGO colleagues. Of course as a new team with such diverse backgrounds there has been a period of adaptation and team building for the people working on the project. The shortness of the project hasn’t allowed the team to actually build its capacity and so there have been situations where tension was observed between different team members. That has been overcome in time and the team now works well. One of the things that was shared several times was that after the recapitulation of the project within the team there has to be a discussion opened about how the organization continues and what each person’s role would be.
Elaborating on what was said above about the new approach and the energy of the new organization it is crucial to point out that there is really a lot of enthusiasm and energy. This is of course something positive, but perhaps at times that energy and the huge amount of ideas that people have and brainstorm in the organization are pulling the small resources into too many different directions (ecological, architectural, community development, cultural, political views), so it is very important that the organization has well established priorities for the next few years and concentrates on those as well as the building of its institutional capacity, in order to avoid a moment when people would loose interest and motivation. The momentum and energy has to be kept alive and in order to do that, there has to be some sort of a framework developed to help the organization mainstream its energy and resources into the right direction.
Outreach - The outreach component of the project is strong. The organization is transparent, open and searching for feedback. The website created and maintained within the project is informative and contains a lot of information (perhaps sometimes you need to look for what you are looking for in depth, because there is so much different information available). All the media appearances are available for people to read and see (with the exception of the TV shows); there is a comprehensive calendar with events that will take place as well as an archive of the events that have taken place already. Through the website there are several students who signed to participate in the project without being students in one of the two partner universities – one from another town of Bulgaria and one from outside Bulgaria. There are mailing lists which help the communication between all participants in the project (students, Universities and Departments) and the “For the Nature” network (Open Society Institute, Sofia implemented and CEE Trust funded initiative), so everyone is well informed about the developments and the activities. In an effort to improve its outreach and PR component the organization assigned the students from the Mass Communication Department in New Bulgarian University to assess their outreach work. According to the assessment, the organization uses the “inexpensive”, conventional means of promotion and communication – the website, posters and brochures and mailing lists are all good, but the students suggested more outreach in the printed media as well as paid PR instruments. In this line of thought the media interest has been high according to what can be read on the website. There has been good communication with VTV and the Bulgarian National Radio as well as a few publications in Dnevnik daily. The challenge here is that this communication style is basically closed within the network and the danger might be that it stays there informing only limited groups of people leaving out people who might potentially be interested and involved. Given that this is such a unique organization and team of experts from different fields and backgrounds a suggestion here might be the development of a communication strategy that might be implemented by intern students from the universities who are in the mass communication and public relations fields.
Strengths and weaknesses of the project implementation - The fact that the project aimed (and succeeded) to bring the students out of the classrooms and show them the issues first hand, put them on the field is a precious aspect of the project. All three sides – students, NGOs and academia pointed this out. In general more than 80 people have participated in the travel seminars and over 10 people had the chance to do internships in several NGOs.
Most of the activities planned within the project have taken place. Some aspects of the project did not turn out as originally anticipated, but others have worked out beyond the planned activities (number of lectures and seminars is way over the planned amount). In any case the fact that some of the planned things did not occur didn’t affect the impact and the results of the project. An example of something that didn’t happen is the partnership with the University of Architecture, due to very heavy and bureaucratic discussions and lack of interest on the side of the academic institution. Other partnerships have been initiated though and will be further developed in the future – the Veliko Turnovo University and the University of National and World Economy in Sofia. Partnership with the University in Blagoevgrad did not occur as planned, but very good relations and partnerships were developed with the Municipality of Chprotvsi, where part of the travel seminars took place. The big results of the project besides the established network of people and organizations are the Masters program started in the NBU as well as the free chosen course at the Sofia University and the field practices approved by the academic management boards of these academic institutions. This means that the project is sustainable and will go beyond the CEE Trust funding. In fact not one person from the interviewed did talk about an “end” of the project – the general consensus is that the project will continue one way or another and building on the achievements so far will offer new developments, activities and partnerships. However so far the team has not had any discussions as to what exactly they plan to do and what are the next steps.
One thing that kept coming out as an obstacle for the team has been the lack of physical space where the Association team members can meet and works from. To my understanding that has challenged their self identification as a team and organization in one way or another. It has also been a challenge given that there isn’t just one place where all of the institutional and project memory is, all the documentation and the technology – these were spread and that has caused some uncomfortable situations. What made and interesting finding is that the people who worked in the project team did not identify themselves as the team of the Shtastlivetsa Associations, rather that the project team for Place for Future. That perhaps has to do with the lack of office, but also because of the fact that it is a new organization which has not yet fully established its institutional capacity.
One of the challenges the team faced during the project was related to the elections and was mentioned by almost every single interviewee. It had to do with the fact that the Green party participated in the national elections in the summer of 2009 and many of the activists of the project and the network were involved with it. At some point the debate within the organization was the project vs. the party and that debate has brought some of the tensions in the project team. Upon many discussions and an internal agreement (see organizational assessment chapter of this evaluation) however the project and the organization did not support officially the party and stayed behind during the election concentrating on the project work. What makes an interesting observation is that despite the heated discussions and the important moment for the organization, it managed to keep the main vision and goal into mind and this has not affected people’s motivation and the positive results of the project.
Risk management – As mentioned above, some of the activities planned in the project have not happened the way they were planned. When consulted in the project proposal, some of the risks have been predicted and identified prior. In general there hasn’t been a specific plan on how to overcome the risks and deal with them. The strategies have been communicated at the time and appropriate strategies have been planned to deal with the problems. Generally the team has done a good job dealing with the situations that have occurred and the project impact has not been affected in any way.
CEE Trust communication - Last but not least the work and communication with the CEE Trust is assessed to be good and productive. The flexibility of the procedures and the willingness and openness for consultations is appreciated highly. The only thing that was mentioned was that the organization expects more visible support from the Trust, namely more presence at the events organized by the Association as well as written confirmations to the questions and requests filed to the CEE Trust office (permission to prolong the project, permission to use the Resource Fund to pay some of the interns etc.). The grantee needs the CEE Trust to be more visible in their work. Other than that, the CEE Trust is mentioned in all documents and the donor logo is present on every material, publication, brochure or poster created through the project including the website.
What’s next - A few words on what is next in terms of how the project will continue and what are the possible directions according to the interviewees. As mentioned above no one talks about an end of the project and there are several ideas on what to do next and how to build on the experience gained here and promote new ideas as well. One idea is to diversify the network going to new universities and perhaps also schools. Keeping the traineeships and internships is something that is considered success and a definite must in the future. Expanding the themes and issues looked through the philosophy of sustainable development is something considered too – adding cultural heritage into the picture not only framing the project in the environmental field. Work more in the municipality of Sofia, also expanding to the national level. These and other things are to be discussed after the end of this project.
4. Conclusions of the evaluation
One of the main conclusions of this evaluation is that the project has been a success. It has managed to bring NGOs, academia and students together and bridge them so that exchange of knowledge and experience happens in the most productive way and the principles and philosophy of sustainable development are distributed, discussed and implemented.
The fact that the CEE Trust suggested for the project to be shorter and smaller scale (from 3 to 1 years) was a good decision both financially and in terms of the time frame. This has been very healthy for the organization and is also being recognized by the team members, although it has been somewhat of a disappointment for them in the beginning. It has given the opportunity to the team to spread their imagination and energy to putting the basics together and achieving results that they could build on in the future in order to create bigger and better things.
5. Lessons to be learned by the CEE Trust/recommendations for further projects in Bulgaria
As a result of this evaluation I strongly suggest that the CEE Trust considers the Shtastlivetsa Association for further funding, given that they provide with a well structured strategic and operational plans, show efforts for diversification of their funding sources and build on the well established base and contacts they have so far to widen their activities and approach. The fact that the project has been one instead of three years has been a positive experience for the organization and my believe is that this practice should be continued, because it give the opportunity for the Association to evenly distribute their energy and resources within the planned activities and to self assess their development and plan further making sure they are diverse in regard to their institutional development and financial independence. CEE Trust could provide help and support to the Association in their efforts to develop institutionally and strategically as well as consider supporting the Association in their effort to find a small office space.


B. Financial checking
The overall cost of the A Place for Future project is USD 94,664. USD 20,510 is own contribution and the sum of USD 74,154 is provided by the CEE Trust. According to the documentation the sum is given to the grantee in two tranches – one initial (USD 40,000) in September, 2008 and the second one (USD 34,154) in February, 2009 after a financial report submitted to the CEE Trust. The reviewed documents in this chapter included copies of all expenses filed per budget item with the according documents attached (contracts, invoices etc.), copies of bank statements, statements from the National Revenue Agency and the National Insurance Agency.
Findings
The budget of the project was prepared in a team effort and was a first for the majority of the people. According to the interviewees it was not planned perfectly and some adjustments had to be made in order to meet the needs and costs of the activities within the project. All of these fall within the 20% allowed by the CEE Trust. Every change in budget items and spending was communicated with the CEE Trust office in Sofia.
The team has one person who has been designated the role of the financial manager – working with the bank accounts, financial institutions, collecting the financial documents in files and working with the accountant.
All documentation is present, filed, tabled and footnotes explain the changes made in each budget item throughout the project.
Conclusions
The financial documents show that all funds contributed towards this project by the CEE Trust are spent accordingly. The expenditures are well justified and accounted for.
Lessons to be learned by the CEE Trust/recommendations for further projects in Bulgaria
The flexibility of the CEE Trust policy is definitely something that should be kept.
The fact that the CEE Trust performs such financial checks is something healthy for the organizations (especially the new ones) and they file their documentation in a proper manner. Perhaps in the future the CEE Trust should also ask of their grantees an official, signed financial audit report at the end of each project to ensure that there has been a financial check done by professionals.
C. Organizational assessment report
Mission and goals - The mission of the organization is formulated simply and is relevant. All of the team members and board have an understanding of the purposes of the organization and share the same values. The beneficiaries are partners in the process of development, implementation and assessment of the projects of the Association. The communication of the mission and goals is open and organization’s partners and beneficiaries are also involved in its formulation and share it. The management board and the executive power of the organization encourage the rest of the team and the beneficiaries to participate in the decision making process and the work itself.
Structure and decision making – The structure of the organization as per the bylaws is very simple and easy to grasp. There is a Board consisting of three people. All three are engaged in the work of the organization in one way or another one of them serving as the Executive Director and another as the Financial Manager. In reality the decision making process is not formalized. There is an internal agreement to have a somewhat informal structure where there is a spirit of shared leadership and the decisions are made as a result of a consensus between team members. However in case there can’t be a consensus reached the decision is made through a vote, where the ED has two votes. Such a case has not emerged yet. The structure and bylaws are serving the organization well so far. If the Association decides to concentrate on its institutional development, then perhaps it will need some reorganization and restructuring to better reflect the changes.
Leadership - The concept of leadership is very interestingly placed in the organization. There is a feeling of shared leadership – everyone is given the chance to bring something unique and different than the other, and at the same time the two people who are considered the driving force are the two creators of the organization and respectively the two Board members. What is unique and worth mentioning is that within the organization there is an agreement between the team members and volunteers/interns that if there is no consensus on important issues, there will not be an official position from the organization. This agreement has helped the organization through the debate project vs. party, which was elaborated on earlier. Everyone has the freedom to express themselves and voice their ideas or concerns and be heard.
Human resources - The team meets regularly (especially during the project implementation – so far the only one of the organization) and there is a record of these meeting showing clearly the distribution of roles and tasks as well as the decisions made within those team meetings. The communication in the team is open and good given that this is a new organization and they practically haven’t had the chance to build a well working team prior to starting the organization. Most of the people in the organization have known each other of friends or work basis, but they haven’t worked together up to this point. They need time to adjust to their differences, but the curiosity and the determination to make this diverse team work has done a great job. Despite the good results and the team work however it might be good to consider strategies to develop the team, to spend more quality time together in and out of the project context and do purely team building activities.
It is amazing to see a value driven organization that has not yet been professionalized, but determined to achieve results in partnership with the rest of the community. There is no sense of competition, but sense of togetherness. Perhaps part of the success of the organization is that all of the team members have other primary assignments and the work in the Association is a secondary project for them. That keeps part of their personal and professional freedom and gives them a chance to concentrate of what is important for the organization.
Although during the project implementation the roles have been distributed well, the team members don’t have a system of profiling and terms of reference for all team members. The coordination and work is good on the project basis, but it would be good to have clear roles and responsibilities assigned in the organization as such, beyond the projects that the organization has. That would help the different team members to find their place, identify better with the team/organization and would also give the chance for the management to have a strategy for the development of its team.
The team of the organization has grown in number and in capacity in the past year or so. The very valuable thing in the human resource management of the organization however is the fact that there is a constant transfer of skills going on – the older and more experienced team members delegate and train the younger team members and volunteers so that they can perform specific tasks and supervise their work. Same goes for the management - they seek professional help where they find the need. The team shares their experience and learning between each other and out of the organization (the For the Nature network). The tradition which made a very strong impression is that there is a team effort to learn, which is why during the project once a month the team underwent a certain training (as per their needs), which is also open for students who are interested to attend.
Only one or two members of the team have had experience with grants planning and management before the current project, the so the experience had a training component to it for the majority of team members. This experience is recognized by all of the team members new or old. The attitude towards new learning is very much impressionable here in this team – constant search for new knowledge and experience make the organization successful and unique in itself.
The thing that makes it difficult for the team though is the lack of office space where the organization can identify its presence with, hold meetings, have open doors for students and interns to come and work.
The thing that hasn’t been done yet is a team building exercise which is planned but not yet implemented. It is very important for the team to have a culture of celebrating their successes.
Outreach and Communication - The Association is pretty open minded and visible. Their website has been created within the project and contains easy to access and full information about the project, the organization as well as the partners, documents and initiatives. It has been translated by volunteers into English and French and there is a plan to translate it to German at some point in the near future. It has been accessed by young people from other towns in Bulgaria as well as from other countries, who signed in to participate in the activities within the project and join the travel seminars.
One thing that is considered positive is that the Association is constantly searching for ways to be more open and visible, which is why they work with the Mass Communication Department at the New Bulgarian University, where student teams consulted the website and the general outreach strategy of the organization as well as given advice on how to work with the media. In general however in such a diverse organization with people with so many different backgrounds and color, there is a need for a strong communication strategy in order to keep things into perspective and get the message in a constructive organized way, which would help policy changes, attraction of new supporters etc. The Mass Communication Department of the New Bulgarian University has expressed their willingness to work further on such a strategy professionally in developing it and offering internships for their students in the Shtastlivetsa Association, where the students can implement the strategy and be of use in the best possible way.
Partnerships - The Association is well connected with the environmental community. They are part of the network “For the Nature” (the Eco Family within the CEE Trust funded Open Society project). Through the evaluated project the Association has established good working relations with other organizations and groups some of which Balkan Assist and Bulgarian Center for Non-Profit Law. The connections with the media are also good. In terms of outreach the organization is visible – the website contains copies of the print media as well as some of the radio appearances of the team members. The TV appearances are not yet archived, but to my understanding it is within the plans of team to have such an archive as well.
Sustainability - As of now, the organization doesn’t have a strategic plan and planned budget for its activities in the next three to five years. Their funding source is just the CEE Trust funded project as well as small income from membership fees. There is a discussion about how to best approach new funding and build on the achievements so far and how to diversify the funding sources so that there is no dependency on just one.


C. Recommendations
ü As a result of this assessment there are two options of Shtastlivetsa Association in terms of the future – concentrate on the institutional development or the organization (formalizing, structure, procedures, framing the organization etc) or continue the project work building on what has been achieved during this past year. The discussion in the team should be where do we want to be, are we ready for more or we are good doing what we do as we are set up now with minor changes?
ü At the current time there is no discussion as to what is next for the organization as such. There is no strategic plan and no strategy on the financial sustainability of the organization. Such process should be launched as soon as possible so that the priorities and vision of the organization for the next three to five years are established, ideas discussed and given some sort of a financial framework.
ü A serious discussion should be also made about how to straighten the institution as such – the team, its roles and personal and professional development. If the organization is going to go in the institutionalization direction there should be a “face” assigned – the decision maker, the representative of the organization in the public, the coordinator of the projects and contacts. If on the other hand the project concept is preferred a facilitator should be appointed who would coordinate the communication between the different parties and partners.
ü The diversification of the financial sources should also be planned and discussed – depending on the priorities and the project ideas some attention and research should be done for other means of financial support.
ü An office should be opened where all the documentation, technical support should be, that will provide also some sort of identification of the people towards the organization. Perhaps one person should be hired to facilitate and coordinate the communication between the different team members who are scattered all around the city and to collect and file all documentation, take phone calls and oversee the work with the students at the office.
ü Whatever the decision about the future three to five years, based on the diverse team and the big number of ideas that the organization deals with a communication/PR strategy should be developed and implemented as part of the operational plans of the organization.


D. Annexes
I. List of people interviewed:
  1. Petar Kanev – Shtastlivetsa
  2. Radosveta Krustanova – Shtastlivetsa
  3. Martin Mikush – Shtastlivetsa
  4. Georgi Stefanov – Shtastlivetsa, WWF
  5. Dimitar Dimov – student, intern
  6. Gergana Kosturkova – student, intern
  7. Juliana Naskova – Shtastlivetsa volunteer, Red House employee
  8. Ludmila Grekova - Shtastlivetsa Financial Manager
  9. Anna Krusteva – NBU
  10. Rossen Stoyanov – NBU
  11. Toma Belev – Vitosha park
  12. Ivan Popov – student, intern
II. Time table of activities
Desk research – 1st to 15th August, 2009
Interviews – 3rd to 22nd August, 2009
Report – 10th-30th August, 2009


III. Questionnaires
1. Въпросник за оценка на организационното развитие
Organizational Assessment Questionnaire
  1. До каква степен вашата организация адресира истинските нужди на целевата група с която работи?/ To what extend do the organization reflects the real needs of the community it serves?
  1. Споделени и разбрани ли са целите и мисията на организацията от хората в нея? / Do people in the organization understand and share the mission and goals?
  1. Имало ли е голяма промяна в организацията в последните две години? Каква и до какво е довела? Как я оценявате? /
  1. Коя група или човек са движещата сила в организацията? / What group or person constitutes leadership in the organization?
  1. Как е организирано събирането, анализирането и разпространението на информация в организацията? / How are the collection, analysis and dissemination of information organized in the organization?
  1. Как организацията използва събраната информация от наблюдение, оценка и отчети?/ How does the organization use the generated information by the monitoring, evaluation and reporting system?
  1. Как организацията планира, оценява и отчита дейността си? / How does the organization plan, evaluate and report on its program activities?
  1. Имат ли служителите в организацията длъжностни характеристики?/ Do the organization employees have job descriptions?
  1. Съобразени ли са длъжностните характеристики с мисията на организацията и уменията на хората от екипа? / Are the job tasks and descriptions consistent with mission of the organization and skills of the staff?
  1. По какъв начин е постигнато разнообразие в организацията от гледна точка на състав на екипа (целевата група, външни експерти, представители на малцинствени групи или групи в неравностойно положение)? / In what ways is the diversity of the organizations target group reflected in the composition of the staff?
  1. Колко често се провеждат срещи на екипа, събиране на екипа за стратегически дискусии? / Are there staff meetings held and how often?
  1. Има ли в организацията редовен процес по планиране на бюджета? А за стратегическо и оперативно планиране? / Does the organization have a regular budget planning process?
  1. Какви са настоящите източници на финансиране на организацията?/ What are the existing sources of the organization’s financial resources?
  1. Има ли организацията достъп до технически специализиран опит, когато има потребност от това? / Does the organization have access to technical sectorial experience when required?
  1. Как организацията измерва резултатите, които постига? / How does the organization measure achievements of results and impact?
  1. Какви са отношенията на организацията с : целевата група; местна власт; НПО; местен бизнес; медии; донори? / What is the relationship of the organization with: Stakeholders; Local government; NGOs working in the area, or other NGOs; Local businesses; Media; Funders
  1. Демонстрира ли организацията дух на сътрудничество с други организации, както частни, така и публични? Ако да, с кого и в каква област? / Does the organization promote collaborative efforts (what and how) with other sectors of the community, both private and public?
  1. Как организацията демонстрира, че общността за която работи участва активно в програмите и дейностите й?/ How can the organization demonstrate that the community it serves are active participants in programs and activities?
  1. Част ли е организацията от някакви мрежи или коалиции? Какви? / Is the organization member of any coalitions or networks?
  1. Какво бихте искали да постигнете организационно отношение и какви са параметрите на промяна, които искате да постигнете? / What would you like to achieve as an organization?
  1. От какво има нужда организацията според вас, за да постигне набелязаните цели? / What organizational development needs does the organization have?
2. Въпросник за партньори и бенефициенти
Questionnaire for partners and beneficiaries
  1. От кога познавате организацията? / How long have you known the organization?
  1. Виждате ли промяна в организацията в последните две години и ако да, то в каква посока? / Do you see change in the organization in the last two years and if yes, what kind of change?
  1. Как по-точно бяхте въвлечени в този проект? / How were you involved in this project?
  1. Кое вървеше добре във взаимната ви работа и пред какви предизвикателства се изправяхте? Как се справихте с тях? / What went well in your joint work and what were the challenges that you faced? How did you deal with them?
  1. Смятате ли, че организацията има правилен подход към институциите ангажирани с решаването на проблемите които са поставени от проекта/организацията? Какво може да се подобри в този респект? / Do you think the organization has the right approach towards the institutions involved with the solution of the problems addressed in the project/or by the organization? What can be improved in this respect?
  1. Как оценявате работата и отношенията между организацията и големите институции въвлечени в работата (например: съд, университет, министерство, парламент, НПО и др)? / How do you assess the work and the relationships between the organization and the big institutions involved in the project (court, ministry, university, NGOs etc)?
  1. Какво би следвало да промени в работата си организацията в следващите две години? / What would you say needs to be changed in the work the organization does in the next two years?
  1. Колко често се виждахте, общувахте, чувахте в рамките на проекта? / How often did you meet within the project?
  1. Удовлетворени ли сте от работата и участието си в този проект? / Are you satisfied with the work and participation in this project?
3. Въпросник за оценка на проект – към екипи и борд
Questionnaire for project assessment (teams and boards)
  1. Разкажете за основната идея и цели на проекта?/ Could you talk about the main idea and goals of this project?
  1. Кое проработи добре и както беше предварително планирано и кое не се получи по план? Защо? / What went well and as initially planned and what didn’t work out? Why?
  1. Имаше ли непредвидени събития и аспекти, които наложиха промяна в проекта? / Were there any unplanned events or aspects that made it necessary to change the project?
  1. Колко голям беше екипа по проекта? Остана ли той в същия състав? Как вървеше комуникацията и работата в екипа по проекта? / How big was the project team? Did it stay in its original number? How was the communication and team work within this project?
  1. Успяхте ли да достигнете до широката публика с материалите и информацията, които произведохте и разпространявахте? Каква обратна връзка получихте? / Did you manage to reach out to the general public with the information and materials you have disseminated through the project? What was the feedback you got?
  1. Как ще продължи работата по този проект след края му? / How will you continue the work on the issue after the project end?
  1. Кои са големите постижения и резултати от този проект?/ What are the major results of the project according to you?
  1. От какво имате нужда, за да продължите работата по тази инициатива? Има ли нещо, с което искате да надградите работата и постигнатото? / What kind of resources and support do you need in order to continue working on the issues and build on the achieved?
  1. Удовлетворени ли сте от работата си по този проект? / Are you satisfied with the work you have done with this project?
  1. Как оценявате работата си с Тръста? / How do you assess your work with the CEE Trust?
IV. List of materials and documents received from grant beneficiaries
ü Project application
ü Project proposal
ü Financial proposal
ü Interim report narrative and financial
ü Copies of financial documents
ü Organizational structure and bylaws
ü Copies of memos from team meetings
ü Media appearances
ü Online publications and communication
ü Invitation and presentation of printed material published at the end of the project (end September)
[/lang_bg]


Съдържание

Електронната образователна кампания на Място за бъдеще съдържа богата и разнородна информация, разпределена в няколко основни менюта, чрез които удобно може да търсите знание по различни критерии за класафикация.

ТЪРСАЧКАТА:

Горе в дясно е разположена търсачката на сайта, която открива всяка дума, въведена в бялото поле, стига тя да се споменава в която и да е било статия или публикация в “Място за бъдеще”. Обърнете внимание къде е разположена търсачката, защото на нея не пише нищо и е възможно да не я забележите веднага.

ЗАГЛАВНАТА СТРАНИЦА НА САЙТА:

Заглваната страница на сайта е страницата “За бъдеще”, която може да отворите също и като натиснете бутона “Home” най-отляво в горното вертикално меню. Долу в нея се съдържа основната информация за това какво представлява университетската кампания “Място за бъдеще”, провеждана от Софийско гражданско сдружение “Щастливеца” и партньори. В най-горната й част информацията се сменя според актуалността си и е подредена по следния начин:
-1. ВАЖНО !: следващо събитие или важна актуална информация
- 2. Музикален файл или песен, свързана с актуално събитие на кампанията или илюстрираща ценностите на “Място за бъдеще”. Музикалният файл не се пуска автоматично, а по ваше желание, като натиснете бутона “свири”, означен със символ триъгълник-стрелка, разбира се, ако прецените, че имате желание да го чуете.
- 3. Актуална снимка от скорошно събитие или илюстрация към предстоящо събитие на кампанията.
- 4. Актуален цитат от класиците, свързан с останалите музикални и визуални послания на кампанията или подходящ за близките събития, инициирани от “Място за бъдеще”.
- 5. И преди да започне основното описание на кампанията следва постоянното ни мото:
“Няма сценарий, който да попречи на пробуждането на гражданското общество.”

ПРЕПРАТКИ КЪМ РЕЧНИКА И КЪМ ДРУГИ СТРАНИЦИ:

Препратките в страниците на “Място за бъдеще” (оцветени са в сиво) са организирани като затворена информационна мрежа с плътно преплетени вътрешни връзки, подобно на енциклопедия от типа на уикипедия. Често препратките водят към речника или към други публикации, свързани по тематика с разглежданото от вас. Някои препратки водят към външни сеайтове и към страници на партньорите ни.
Когато натиснете препратката, оцветена в сиво, тя в повечето случаи се задейства като отваря нова страница със свръзаната информация. Понякога препратките се отварят в същата страница и заменят публикацията, която сте разглеждали досега с друга, свързана с нея публикация. В този случай трябва да натиснете бутона “назад” на вашия браузър, за да се върнете там, от където сте излезли (сайтът ни не разполага със собствен бутон “назад”, ползвайте този на браузъра си).

ЕЗИЦИ:

Основната информация за „Място за бъдеще” в горното хоризонтално меню може да се прочете на три езика - български, английски и френски. Това става като кликнете върху съответния език в горния ляв ъгъл на лявата колонка с менюта:
Освен този автоматичен превод на основните менюта на страницата ни в графата категории (Categories) съществуват още две категории с преведени текстове:
Като кликнете върху тях, ще видите всички статии на английски или съответно на френски език в електронните страници на „Място за бъдеще”.
Текстовете на английски език на сайта са преведени основно от Ивайла Дочева - студент стажант към сдружение „Щастливеца”, и от Калин Ненов, студент по англицистика към НБУ и член на екипа. Помагаха също Юлиана Наскова, Иван Попов - Иво, Мартин Микуш и Георги Стефанов. Текстовете на френски език са преведени основно от Радосвета Кръстанова и Евгения Грекова. Правата върху текстовете в сайта и върху преводите им принадлежат на Софийско гражданско сдружение „Щастливеца”, а в случая, когато са подписани от авторите им, принадлежат на съответните им автори.
Някои от преводните текстове все още не са редактирани, а други важни текстове - все още не са преведени. С радост ще приемем всяка помощ по преводите. Голямата ни амбиция е след време сайта ни да бъде преведен и на още няколко езика.

КЛАСИФИКАЦИЯ НА ИНФОРМАЦИЯТА В МЕНЮТАТА:

В горното хоризонтално меню се съдържа основната информация за кампанията, която е постоянна:
В дясното вертикално меню информацията е разделена по категории, в зависимост от различните критерии, по които може да бъде сортирана, така че да е удобна за търсене от посетителите на страниците ни, съответно:

I. ТУК И СЕГА

II. БЪДЕЩЕ В МИНАЛОТО

III. УЧЕБНИ ДИСЦИПЛИНИ

IV. КУЛТУРА НА БЪДЕЩЕТО

V. УНИВЕРСИТЕТ НА ОТКРИТО

VI. МЯСТО НА АВТОРА

VII. ХРОНИКА НА КАМПАНИЯТА

VIII. МЯСТО ЗА ОБЩУВАНЕ

VIIII. КОИ СМЕ

X. МЯСТО ЗА СРЕЩИ - връзки

Y. Гражданско образование: УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ и ГРАЖДАНСКО УЧАСТИЕ - Програмни документи

Електронните страници на Място за бъдеще  са класифицирани в лявото вертикално меню в по-общи категории:

КЛЮЧОВИТЕ ДУМИ:

Друг критерий, по който можете да търсите информация в сайта е организиран чрез ключови думи. При натискане върху дадена ключова дума, се отварят всички публикации в сайта ни, за които тя е била посочена като принцип за класафикация. Най-често срещаните ключови думи са разположени в лявото вертикално меню - най-отдолу с големи букви, чийто размер зависи от честотата на повтаряне на ключовата дума в различните статии и публикации:

ХРОНОЛОГИЧНО ТЪРСЕНЕ:

Най-простият критерий, по който може да разглеждате информацията в сайта ни е хронологичният - според месеца, в който е публикувана. Ще откриете хронологичното меню долу в лявата колона:

Archives

и т.н.
Можете да търсите публикации и по точните дати, в които са въведени в сайта, като ползвате календара в лявото меню:
October 2010
M T W T F S S
« Aug


1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Датите, на които са публикувани материали в сайта са оцветени в сиво и са активни препратки към съответните статии.

ЗА ИЛЮСТРАЦИЯ:

Снимките от галарията в лявата колонка с менюта се сменят постоянно и служат по-скоро като визуална илюстрация за дейността ни до сега. Те нямат информативен или познавателен смисъл, а по-скоро естетически замисъл:
imgp7223.jpg imgp7320.jpg imgp7217.jpg trebich1.jpg

ЗАЩО СЕ ОБЪРКВАТЕ В НАШИЯ САЙТ?:

Сайтът се управлява и е структуриран така, че да направи възможно ориентирането в разнородната и многообразна информация, която публикуваме, според различни критерии, чрез които може да я търсите. Съащевременно той умишлено не е проста и ясна система, а има сложна и преплетена мрежова структура от взаимо обвързани препратки, така че винаги да може да ви изненада и да попадате постоянно на нещо ново и неочаквано за вас. Така вие ще научите не по-малко, а повече от нашия сайт, а може да се случи така, че да откирете при нас нещо, което дори да е по-ценно за вас от онова, което първоначално сте търсили.
Екипът на Място за бъдеще


Няма коментари:

Публикуване на коментар